در تشکیل شورای نخبگانی انتظار داریم مردان متخصص در کنار بانوان قرار گیرند

مشاور امور بانوان دبیرشورایعالی مناطق آزاد، گفت: در تشکیل شورای نخبگانی انتظار داریم مردان متخصص نیز در کنار بانوان قرار گیرند.

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل سازمان منطقه آزاد اروند، سیده الهام موسوی به ترتیب با حضور در دفاتر فرماندار ویژه شهردار، امام جمعه و مدیرکل صدا و سیمای شهرستان آبادان و دیدارهای جداگانه با هر یک از آنها، ضمن بیان اینکه سفرها و بازدیدهایی که جهت شناسایی ظرفیت های بانوان مناطق آزاد در دستور کار داریم باید هدفمند و کاربردی باشد، اظهار داشت: مشاور اموربانوان دبیر شورایعالی مناطق آزاد بعنوان یک رویکرد جدید؛ به طور جدی پیگیر مطالبات بانوان خواهد بود.

وی با اشاره به این مهم که در تشکیل شورای نخبگانی انتظار داریم مردان متخصص نیز در کنار بانوان قرار گیرند، افزود: امیدوارهستیم همکاری با دستگاه های اجرایی جریان امید بخشی برای بانوان متطقه آزاد اروند باشد.

موسوی گام اول از اهداف اموربانوان دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد را تمرکز بر کارآفرینی، اشتغالزایی و محرومیت زدایی عنوان کرد و گفت: صمیمیت و مهربانی که در نهادها و ارگان های استان خوزستان مشاهده کردیم حرف دل بود از جنس همراهی که ما را تشویق به ادامه راه می کند قطعا در این مسیرشعارگونه رفتار نخواهیم کرد و نیامده ایم با اهداف رویایی پیش رویم؛ بلکه بصورت جدی و جهادی بنا به تأکید دکتر محمد، تصمیم به حل مشکلات حوزه بانوان منطقه آزاد اروند، گرفته ایم.

مشاور امور بانوان دبیرشورایعالی مناطق آزاد با تأکید برهمراهی رسانه برای فعالیت های پیش رو؛ اظهار داشت: سعی کنید ما را بیشتر نقد کنید و گزارش های لازم را ارائه دهید. اگر خود را فرزند انقلاب می دانیم باید بر عقیده خود راسخ باشیم و با عملکردمان نشان دهیم حرف و عمل همه ما، یکی است.

او ادامه داد: فارغ از مسائل حوزه بانوان بی تردید همه دغدغه ها و دل نگرانی های موجود در منطقه آزاد اروند را به دبیر شورایعالی مناطق آزاد؛ منتقل خواهم کرد.

موسوی تصریح کرد: بانوان کارآفرین شاخص، افراد مختلف از وزارتخانه، تیمی قوی از نمایندگان مجلس و دیگر افراد حوزه های اقتصادی در این مسیر مهم با ما همراه و هم قدم شدند.

مشاور امور بانوان دبیرشورایعالی مناطق آزاد؛ هدف تیم خود را جدا کردن زنان از خانواده ندانست و گفت: هدف اصلی بهبود شرایط معیشتی و توانمند سازی زنان؛ خصوصا زنان بدسرپرست و یا بی سرپرست است.

احسان عباسپور سرپرست فرمانداری ویژه آبادان نیز در دیدار با سیده الهام موسوی مشاور امور بانوان دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد که در محل فرمانداری ویژه آبادان برگزار شد؛ با اشاره به اینکه فلسفه ی وجودی منطقه آزاد اروند می‌تواند در دولت مردمی و انقلابی در قالب بهترین فرصت برای خدمت به مردم شایسته و لایق آبادان و خرمشهر در نظر گرفته شود، افزود: امیدوارم با پتانسیل خوبی که در بین جامعه ی زنان هنرمند، کار آفرین و نخبه ی آبادان وجود دارد، بتوانیم با حضور سرکار خانم موسوی در این سِمَت، شاهد رخ دادن اتفاق های خوب و موثر در این حوزه، باشیم.

شهردار آبادان در این دیدار زن را بزرگ ترین معجزه عالم خلقت دانست و اظهار داشت: کارهایی که زن می تواند در یک تیم، جامعه، تشکیلات و خانواده انجام دهد از عهده هیچکس بر نمی آید؛ بسیار خرسندیم که مسئولین و دولت جدید جایگاه واقعی زنان را درک کرده اند.

حسین حمید پور، افزود: در خصوص تشکیل کمیته های مشترک با اموربانوان دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد اعلام آمادگی کامل می کنیم و در هر حوزه ای که بتوانیم اثرگذار باشیم؛ بصورت ویژه می توانید روی شهرداری آبادان حساب کنید.

حجت الاسلام و المسلمین عبدالحسین غبیشاوی امام جمعه آبادان نیز با تأکید براینکه امیدوار هستیم با کارهای جهادی دولت، منطقه آزاد اروند به زودی از بلاتکلیفی خارج شود خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه نقش اصلی بانوان مادر بودن است؛ می بایست آموزش های لازم جهت بالا بردن مهارت های زندگی و همسرداری برای بانوان در نظر گرفته شود.

مدیرکل صدا و سیمای آبادان زنان منطقه را اسوه مقاومت و ایثار دانست و گفت: اگر هم افزایی بین همه دستگاه های اجرایی با اموربانوان دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد شکل بگیرد؛شاهد اتفاقات بسیار خوبی در حوزه بانوان خواهیم بود چرا که آبادان و خرمشهر در این خصوص از ظرفیت بسیار بالایی برخوردار هستند.

ناصر بهرام ضمن اعلام آمادگی این نهاد جهت همکاری با شورای نخبگانی، خاطرنشان کرد: با توجه به سابقه جنگ و مصائب ناشی از آن، هنوز رد اندوه و آثار ناشی از جنگ تحمیلی بر چهره بانوان آبادان و خرمشهر دیده می شود و تقاضا داریم این زنان متفاوت دیده شوند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا