لزوم اجرای قوانین چگونگی اداره مناطق آزاد در اروند به نفع فعالین اقتصادی

معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند بر لزوم اهمیت اجرای قوانین چگونگی اداره مناطق آزاد در اروند به نفع فعالین اقتصادی تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل سازمان منطقه آزاد اروند، خانی در دیدار با فعالین اقتصادی منطقه در فرمانداری ویژه شهرستان آبادان که با حضور سید رضا فاطمی، وزیر صنعت، معدن و تجارت و جمعی از مسئولین استانی و محلی برگزارشد؛ افزود : توقعات در این دو شهرستان به دلیل استقرار سازمان منطقه آزاد به مراتب از سرزمین اصلی در رسیدن به اهداف اقتصادی و حذف بروکراسی های اداری بالاتر است.

این مقام مسئول با اشاره به مغتنم شمردن هماهنگی دولت و مجلس انقلابی در شرایط فعلی، خاطر نشان کرد: با توجه به این مهم انتظار می رود قوانین چگونگی اداره مناطق آزاد در این منطقه جاری و همچنین ناهماهنگی ها و مشکلاتی که در منطقه وجود دارد و قابل حل هستند را رفع کنیم.

عضو هیات مدیره سازمان منطقه آزاد اروند همچنین در این نشست بر اجرایی شدن احکام ماده ۲۷ چگونگی اداره مناطق آزاد تجاری – صنعتی و ماده ۶۵ احکام دائمی برنامه توسعه کشور در خصوص تفویض اختیار وزارت صمت به این سازمان در راستای اعمال مدیریت یکپارچه و ایجاد رشد اقتصادی مناسب در این منطقه تاکید کرد.

وی افزود: به دنبال افزایش تخفیفات و همچنین معافیت های گمرکی در مناطق محروم تا میزان ٣۵ درصد هستیم.

معاون سرمایه گذاری وتوسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند همچنین در پایان با اشاره به ظرفیت این منطقه با دارا بودن ۴ نماینده در مجلس شورای اسلامی و سرکار آمدن هیات دولت انقلابی، اظهار داشت: حذف معافیت مالیات بر ارزش افزوده مناطق آزاد تجاری- صنعتی به منظور ایجاد شرایط مطلوب برای فعالین اقتصادی امری مهم و ضروری است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا