روایت جانفشانی های زنان در دوران دفاع مقدس نباید فراموش شود

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهدای اروند در همایش «پیروان فاطمی رهروان زینبی» خطاب به زنان و دختران بسیجی منطقه، گفت: دست به قلم شوید و نگذارید روایت زنانی که در دوران دفاع مقدس و بعد از آن در این خاک جانفشانی کردند، به فراموشی سپرده شود.

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل سازمان منطقه آزاد اروند، سردار عبدالرضا قاسمی زاده در همایش «پیروان فاطمی رهروان زینبی» با محوریت تبیین الگوی سوم زن نه شرقی نه غربی که با حضور معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری این سازمان، فرمانده سپاه آبادان، بانوان شاخص تراز انقلابی استانی و منطقه ای و دیگر مسئولین برگزار شد، اظهار داشت: درود می فرستم بر روح مطهره بانوانی که در راه احقاق حق شربت شهادت نوشیدند و ایثارگری ها و از خودگذشتگی های آنها همچنان در تاریخ دفاع مقدس و بسیج می درخشد.

وی افزود: متأسفانه در طول سال های گذشته کم تر توانسته ایم از بانوانی که در عرصه سخت دفاع مقدس در کنار مردم و دلاور مردانی که اسم و رسمی در تاریخ دفاع مقدس دارند پا به میدان گذاشتند، سخن بگوییم.

سردار قاسمی زاده خطاب به بانوان حاضر در این همایش گفت: از زنان و دخترانی که در این محفل حضور دارند و می توانند تحقیق و پژوهش کنند، تقاضا می کنم دست به قلم شوند و روایت زنانی که در دوران دفاع مقدس و بعد از آن جانفاشنای کردند را به نگارش درآورند و نگذارند این استثناهایی که در خاک آبادان و خرمشهر رخ داد، به فراموشی سپرده شوند.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهدای اروند، تصریح کرد: از قلم های شما باید مباحثی استخراج شود که این عظمت را به آینده و تاریخ نشان دهد. نگذارید این اتفاقات خاموش شوند؛ ما در دوران و مشکلات جدی قرار داریم که اگر بتوانیم این سختی ها و بحران ها را به فرصت تبدیل کنیم حضرت فاطمه(س) از ما راضی است.

در بخش دیگری از این مراسم که به همت بسیج خواهران شهدای اروند و حوزه بسیج حضرت فاطمه سپاه آبادان برگزار شد، بانوی رزمنده« کبری نریمانی» از خاطرات حضور در دوران مقدس گفت و از زنان فعال در حوزه های اجتماعی، پزشکی، فرهنگی و … تقدیر بعمل آمد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا