اروند در صادرات از واردات پیشی گرفته است

معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند با اشاره به مثبت بودن تراز تجاری این منطقه در سال جاری گفت : اروند در صادرات از واردات پیشی گرفته است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد اروند، جبار سالم پور در مراسمی که به مناسبت روز ملی صادرات در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرمشهر برگزار شد ضمن تبریک این روز به فعالین اقتصادی، افزود : ارزش صادرات کالاهای تولیدی منطقه در ۷ ماهه نخست سال جاری ۱۰۱ میلیون و ۲۳۸ هزار دلار با نرخ رشد ۹۰ درصدی بوده است.

وی صادرات و ترانزیت از مرز شلمچه را در همین بازده زمانی بیش از ۲۵ میلیون دلار اعلام کرد و خاطر نشان کرد: این کالاها عمدتا تخم مرغ، کود پتانسیم و پیاز بوده است.

سالم پور با اشاره به راه اندازی حمل و نقل هوایی بار (کارگو) از فرودگاه بین المللی آیت الله جمی در ماه های اخیر تصریح کرد: پروازها ۳ روز در هفته به کویت با ظرفیت بیش از ۵ تن در حال انجام است.

معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند افزود: اروند تنها منطقه ای است که از مزیت حمل نقل ترکیبی برخوردار است که این امر و اتصال این منطقه به کشورهای همسایه از همه راه های مواصلاتی می تواند اروند را به هاب صادراتی در آینده نزدیک تبدیل کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا