به گزارش روابط عمومی و امور بینالملل سازمان منطقه آزاد اروند، سید محمد حسینینصر با اعلام این خبر اظهار کرد: با توجه به شرایط پساجنگ و ضرورت تأمین پایدار کالاهای اساسی، همچنین افزایش تقاضا در ایام پیشرو، مهلت واردات این اقلام با تعرفه نیمدرصد برای رویه مصرف در منطقه با مصوبه هیأتمدیره سازمان تا پایان شهریورماه تمدید شد.
وی افزود: این اقدام در راستای تنظیم بازار، کنترل قیمتها و حمایت از سبد معیشتی خانوارها در دستور کار قرار گرفته و تلاش شده است با بهرهگیری از ظرفیتهای قانونی، روند تأمین و توزیع کالاهای اساسی تسهیل شود.
حسینینصر با اشاره به اقدامات انجامشده در این حوزه تصریح کرد: پیشتر نیز حدود یکهزار و ۷۰۰ تن کالای اساسی، عمدتاً شامل برنج و روغن، توسط بازرگانان منطقه ترخیص و با همکاری ادارات صنعت، معدن و تجارت و اتاقهای اصناف توزیع شد و با قیمتگذاری مبتنی بر تخفیف تعرفهای بهصورت مستقیم و منصفانه در اختیار مصرفکنندگان قرار گرفت.
معاون توسعه اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد اروند، اذعان داشت: تداوم این سیاست میتواند نقش مؤثری در ایجاد ثبات نسبی در بازار و دسترسی آسانتر شهروندان به اقلام ضروری ایفا کند.
