اختتامیه جشنواره جایزه دانشگاهی شهید “بهروز مرادی” برگزار شد

مراسم اختتامیه جشنواره دوسالانه جایزه دانشگاهی هنرمند "شهید بهروز مرادی" در سازمان منطقه آزاد اروند برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد اروند، جشنواره دو سالانه جایزه دانشگاهی “شهید بهروز مرادی” امروز با معرفی نفرات برتر در منطقه آزاد اروند به‌کار خود پایان داد.

دبیر اجرایی این جشنواره در ابتدای این مراسم، ضمن تشریح اقدامات صورت گرفته و آثار رسیده به دبیرخانه این دو سالانه، به بیان نحوه قضاوت و انتخاب آثار برتر پرداخت‌.

امام جمعه خرمشهر در آیین اختتامیه این جشنواره، ضمن تمجید از آثار هنری به‌جا مانده از “شهید بهروز مرادی” همچون تابلوی مشهور ورودی خرمشهر، بیان کرد: امیدوارم متولیان امر روزی به این نتیجه برسند که آغاز جنگ تحمیلی، خرداد ماه سال ۵۹ بود چرا که در این ماه به واسطه تعرض‌های مرزی رژیم بعث عراق، ما در خرمشهر شهید تشییع کردیم.

حجت الاسلام عادل‌پور یادآور شد: این جشنواره می‌تواند تجلی‌گاه مناسبی برای عرضه آثار به یاد ماندنی شهید بهروز مرادی باشد و توجه به آن در واقع توجه به ارزش‌های یادگاران شهدا و حفظ آن در میان جامعه است.

رییس دانشگاه هنر اصفهان نیز، در این مراسم خاطرنشان کرد: آثاری که در بحبوحه جنگ توسط رزمندگان اسلام و شهدای ما به جا مانده است تا به اکنون الهام بخش بسیاری از آثار هنری رایج در جامعه است.

دکتر علیرضا خواجه احمد عطاری، تصریح کرد: یکی از اتفاقاتی که در خرمشهر رخ داد و رستاخیز بسیاری از آثار هنری قلمداد می‌شود، تابلوی معروف “به خرمشهر خوش آمدید” است که توسط شهید بهروز مرادی نگاشته شد.

وی ضمن تقدیر از مدیران سازمان منطقه آزاد اروند در برگزاری این جشنواره، یادآور شد: باب همکاری با سازمان منطقه آزاد اروند، اتفاق بسیار خوشایندی بود که در برگزاری شایسته این دوسالانه ما را یاری کرد و امیدوارم که این همکاری‌ها منجر به بین‌المللی شدن این جشنواره شود.

مدیر گردشگری دبیرخانه شورای عالی منطقه آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی کشور در این مراسم؛ گفت: از ۶ میلیون گردشگر خارجی که در سال گذشته از کشور بازدید کردند، بالغ بر یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن سهم منطقه آزاد اروند بوده است.

محمدفرزاد میرزایی یادآور شد: کمک کنیم تا یک ادبیات منطبق با الگوی ایرانی اسلامی را در حوزه گردشگری ایجاد کنیم.

معاون فرهنگی اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند در مراسم اختتامیه این جشنواره، بیان کرد: هرجا هنرمندان کار را در دست می‌گیرند زیبایی کار دو چندان می‌شود.

وی افزود: اگر عمر شهید بهروز مرادی طولانی‌تر بود، شاید شخصیتی والاتر از شهید آوینی پدیدار می‌شد.

حجت‌الاسلام زرشناس با اشاره به این موضوع که قطعاً هنر به هر عرصه‌ای وارد شود به تاثیرات آن عرصه ضریب می‌دهد، تصریح کرد: برپایی موکب فرهنگ و هنر در فرایند اربعین حسینی در پایانه مرزی شلمچه یکی ازاتفاقات بسیار خوب و ماندگار در حوزه فرهنگ و هنر رارقم زد.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص هنر، یادآور شد: هرجا خللی در کارها ایجاد شد، قطعاً در آن کار از هنرمندان کمک و مشورت گرفته نشد‌. خرمشهر و آبادان یک ایران کوچک هستند که باید به جایگاه سابق خود بازگردند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند، اظهار کرد: متاسفانه بسیاری از المان‌های دفاع مقدس در خرمشهر در حال ازبین رفتن و فراموش شدن هستندکه امیدوارم بتوانیم با کمک حوزه گردشگری و میراث فرهنگی و حوزه هنر در خصوص حفظ این المان‌ها، گامی موثر برداریم.

در پایان مراسم به نفرات برتر این جشنواره جوایزی به رسم یادبود اهدا شد و از دست‌اندرکاران این دو‌سالانه نیز تقدیر به عمل آمد.

جوایز این جشنواره در رشته‌های گرافیک، پژوهش، عکاسی، نقاشی و خوشنویسی به برگزیدگان اهدا شد.

پایان پیام/

خروج از نسخه موبایل