دومین جشنواره فرهنگی هنری «مهر راه ایمان» برگزار شد

مدیر آموزش،توسعه تعالی کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند از برگزاری دومین جشنواره فرهنگی-هنری مهر راه ایمان در منطقه آزاد اروند خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد اروند، «ضیاء جعفری» مدیر آموزش،توسعه و تعالی کسب و کارهای این سازمان، بیان کرد: دومین جشنواره فرهنگی هنری مهر راه ایمان با شرکت بیش از ۷۷۰ دانش‌آموز دختر و پسر از ۱۴ مدرسه شهرستان‌های آبادان و خرمشهر در سالن همایش‌های شهید قنوتی ساختمان شهید آیت‌الله رئیسی، برگزار شد.

وی با بیان اینکه در این جشنواره بیش از ۱۰۰ نفر به مرحله شهرستانی راه پیدا کرده بودند، گفت: بیش از ۱۰۰ نفر در ۵ رشته حفظ موضوعی قرآن کریم، داستان نویسی، قصه گویی، سرود و شعرخوانی به مرحله پایانی راه یافته و ۴۰ نفر نیز حائز  رتبه شدند که به نفرات برتر هدایایی به رسم یادبود تقدیم شد.

مدیر آموزش، توسعه و تعالی کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند، با اشاره به اینکه در این مراسم از زحمات مربیان پرورشی که دانش‌آموزان برگزیده را برورش داده بودند نیز با اهدای هدیه‌ای تقدیر شد، تصریح کرد: هدف از برگزاری این جشنواره فرهنگی-هنری، علاوه بر تقویت استعداد‌ دانش‌آموزان، تربیت کودکان خلاق، متعهد، متفکر و توانمند است.

جعفری ادامه داد: این برنامه، تنها جشنواره‌ اختصاصی بچه‌های روستایی منطقه بود. بر همین اساس، دانش‌آموزان خلاقی که استعداد آنها مورد توجه قرار نگرفته بود، فرصتی برای ارائه توانایی‌هایی خود یافته بودند.

وی افزود: این کودکان در چنین سطحی با بازیابی اعتماد به نفس، بر روی صحنه به ارائه توانایی‌های خود پرداخته و در این جشنواره درخشیدند.

مدیر آموزش، توسعه و تعالی کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند با بیان اینکه مایه افتخار است که در جشنواره مهر شاهد توانایی‌های خارق‌العاده‌ای بودیم، یادآور شد: این کودکان پس از این به‌راحتی می‌توانند با ده‌ها مخاطب ارتباط برقرار کرده، و نسبت به مدیریت مخاطب هدف اهتمام ورزند.

جعفری با اشاره به اینکه جشنواره مهر، دومین سال برگزاری خود را پشت سر گذاشت، گفت: برخی از این کودکان، به صورت همزمان در چند رشته توانایی و استعداد خوبی در اختیار داشتند و با ارائه‌های گوناگون به اجرا پرداختند.

وی با اشاره به اینکه شرکت‌کنندگان در این جشنواره، از بچه‌های پیش‌دبستانی تا پایان ابتدایی و پایه ابتدایی متوسطه اول بودند، تصریح کرد: محتوایی که برای جشنواره آماده ارائه شده بود، در طول یک سال تحصیلی به این کودکان آموزش داده شده بود.

بر اساس این گزارش، «مؤسسه خیریه راه ایمان» تحت اشراف حضرت آیت ا…العظمی سیستانی «مدظله العالی» سالهاست در سه عرصه عمرانی، فرهنگی و رفاهی به فعالیت در استان‌های محروم کشور مانند هرمزگان، سیستان و بلوچستان، کرمان و خوزستان همت گمارده و با ساخت و اداره‌ ده‌ها مسجد، مجتمع‌های بزرگ آموزشی، حوزه‌های علمیه و دبستان‌های روستایی کوشیده است، گام‌های موثری در حیطه فرهنگ بردارد.

این بنیاد بیش از ۵۰ مدرسه در مناطق هفت‌گانه استان احداث که در این میان، ۱۴ مرکز آموزشی با شرکت دادن یک هزار و ۷۸۹ دانش‌آموز و ۱۴۳ آموزکار در این جشنواره حضور یافتند.

پایان پیام/

خروج از نسخه موبایل