آغاز سال تحصیلی دانشگاه صنعت نفت آبادان

همزمان با سالروز شکست حصر آبادان و با حضورمعاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، سال تحصیلی دانشگاه صنعت نفت در آبادان رسما آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل ساز مان منطقه آغاز اروند، پیش از ظهر امروز هم زمان با سالروز شکست حصر آبادان، مراسم آغاز هشتاد و ششمین سال تحصیلی دانشگاه صنعت نفت آبادان با حضور مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران «دکتر بورد»،« علی زاعی »مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند، سردار خادم الشهدا، دانشجویان و دیگر مسئولین در محل این دانشگاه ،برگزار شد.

در این مراسم سردار خادم الشهدا مطالبی پیرامون عملیات ثامن‌الائمه بیاناتی ایراد نمود و در ادامه یکی از دانشجویان به نمایندگی از دیگر دانشجویان نسبت به جذب دانشجویان نخبه ، احیا جذب گروه الف ،ارتباط نظام مند دانشگاه با صنعت ، رفع موانع قانونی جذب هیئت علمی دانشگاه و توجه بیشتر به مسایل پژوهشی و…صحبت کرد.

معاون وزیر نفت ومدیرعامل شرکت ملی نفت با اشاره به اینکه دانشگاه به فعالیت سیاسی. اجتماعی، فرهنگی و نشاط وشور زنده است، خاطرنشان کرد: با توجه به صحبت های و بیانیه دانشجویان، حل مشکل دانشجویان بویژه امنیت شغلی آنها بعد از فارغ التحصیل شدن در اولویت‌های کاری ما قرار خواهدگرفت.

حمید بورد، تصریح کرد: خوشبختانه عملکرد دانشگاه صنعت نفت سازنده بوده و ثمرات آن تربیت نیروی متخصصی است که درحال خدمت به صنعت نفت کشور هستند.

فعالیت‌های آموزشی در سطوح عالی در صنعت نفت ایران بصورت رسمی در سال ۱۳۱۸ با تأسیس آموزشگاه فنی آبادان شروع شد. با توسعه این آموزشگاه، نام آن به دانشکده فنی آبادان، و سپس به دانشکده نفت آبادان(Abadan Institute of Technology) تغییر یافت. با توجه به گسترش فعالیت‌های آموزشی دانشکده نفت آبادان و نیاز کشور به تربِیت نیروهای متخصص در صنایع نفت و گاز این دانشکده در سال ۱۳۶۸ به دانشگاه صنعت نفت ارتقاء یافت.

خروج از نسخه موبایل