برگزاری صبحگاه مشترک نیرو‌های مسلح در منطقه آزاد اروند

به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس و سالروز شکست حصر آبادان صبحگاه مشترک نیرو‌های مسلح در پایگاه دریایی خرمشهر، برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل سازمان منطقه آزاد اروند، در این مراسم فرج‌الله رزمجو جانشین فرمانده قرارگاه جنوب غرب ارتش، علی زارعی مدیرعامل سازمان منطقه، امیر درخوران فرمانده پایگاه دریایی ارتش خرمشهر، فرمانداران آبادان و خرمشهر، امام جمعه شهرستان خرمشهر مسولان کشوری و فرماندهان لشکری حضور داشتند.

جانشین فرمانده قرارگاه جنوب غرب ارتش ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، گفت:در دوران دفاع مقدس مردم شریف استان خوزستان، نیروهای عشایر، طوایف ، مرزنشینان و نظامیان حاضر در منطقه جانانه از این خاک دفاع کردند؛ هرچند آبادان محاصره و خرمشهر برای مدتی اشغال شد اما رژیم بعث با پشتیبانی شرق و غرب هم نتوانست حتی یک وجب از خاک ایران را جدا کند.

فرج‌الله رزمجو عملیات ثامن الائمه که منجر به شکست حصر آبادان شد را یکی از یزرگترین عملیات‌های هشت سال دفاع مقدس دانست و افزود: به برکت خون شهدا که باعث عزت نیروهای مسلح هستند توان دفاعی کشور در سطحی قرار دارد که دشمن فکر تجاوز به کشور نداشته باشد.

وی تصریح کرد: به مناسبت شکست حصر آبادان و عملیات ثامن‌الائمه، نیروی دریایی در عملیات ۳۴ روزه از خرمشهر دفاع کرد که تکاوران دریایی بوشهر در این عملیات و عملیات مروارید که باعث شد ضمن دفاع از شهر آبادان نیروی دریایی عراق از بین برود ۸۳ شهید تقدیم این آب و خاک نمود.

عملیات ثامن‌الائمه عملیات تهاجمی نیروهای مسلح ایران، در خلال جنگ ایران و عراق بود، که به فرماندهی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران و مشارکت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، علیه مواضع یگان‌های نیروی زمینی عراق، مستقر در استان خوزستان، انجام شد. این عملیات در ساعت ۱ بامداد ۵ مهرماه ۱۳۶۰ در محور آبادان به شرق کارون در جنوب‌غربی ایران آغاز گردید و پس از ۴۲ ساعت نبرد بی‌وقفه، با شکسته شدنِ حصر آبادان و بازپس‌گیری بیش از ۱۵۰ کیلومتر مربع از خاک ایران، به پایان رسید.

خروج از نسخه موبایل