سرکنسول ایران در بصره، میهمان سازمان منطقه آزاد اروند بود

در دیدار سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در بصره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند، پیرامون موضوعات مختلف مرزی، بین‌المللی و مناسبتی جهان اسلام، بحث و تبادل نظر شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد اروند، «علی عابدی» سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در بصره، با حضور در ساختمان شهید آیت‌الله رئیسی با مهندس «علی زارعی» مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند در خصوص موضوعات مختلف دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار، پیرامون جذب دانشجو از کشور عراق در مراکز آموزش عالی منطقه آزاد اروند، مباحثه شد.

همچنین گفت‌وگو در خصوص چگونگی برگزاری اجتماع بزرگ جهان اسلام در سالروز اربعین حسینی که در آن مرز شلمچه سالانه میزبان صدها هزار تن از عشاق ابا عبدالله الحسین (ع)است، از دیگر محورهای این دیدار بود.

تردد اتباع دو کشور در سایر بازه‌های زمانی سال، افزایش گیت‌های تردد و استقرار تعداد بیشتر پلیس گذرنامه در پایانه مسافری شلمچه در راستای تسریع در تردد زائران و مسافران، از دیگر مباحث مورد بررسی در این نشست برود.

راه‌اندازی ایکس‌ری در راستای تسهیل در تردد کامیون های حامل محموله‌های صادراتی، دیگر موضوعی بود که در نشست میان مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند و سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در بصره، مطرح و بررسی شد.

پایان پیام/

 

خروج از نسخه موبایل