برگزاری جشن‌های گرامیداشت دهه ولایت در منطقه آزاد اروند

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند از برگزاری سلسله برنامه‌ها و جشن‌های باشکوه دهه ولایت در شهرهای آبادان و خرمشهر خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد اروند، حجت‌الاسلام «هادی زرشناس» معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری این سازمان، ضمن تبریک فرا رسیدن عید ولایت؛ بیان کرد: منطقه آزاد اروند در شب‌‎های دهه ولایت، سراسر شور و شعف بود و مردم ولایتمدار این خطه همزمان با اقصی نقاط ایران اسلامی، این عید را گرامی داشتند.
وی با بیان اینکه بیش از ۲۰ برنامه از سوی معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند، برگزار شد، افزود: منطقه آزاد اروند در دهه ولایت روز شاهد سلسله جشن‌هایی با حضور پررنگ مردم اروندنشین بود، بر همین اساس، جشن‌هایی در بلوار دهداری آبادان و صحن شهدای مسجد جامع خرمشهر برگزار شد که اقشار مختلف مردم با حضور پر شور خود در عید امامت مولای متقیان، حضرت علی (ع) به شادی و سرور پرداختند.
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند، تصریح کرد: اجرای نماهنگ و سروده‌هایی در وصف مولاعلی (ع) و برپایی ایستگاه‌های صلواتی، اتاق بازی کودکان، عروسک‌گردانی، پخش کلیپ‌های مولودی خوانی، برگزاری تریبون آزاد انتخابات ریاست جمهوری، ایستگاه‌های فرهنگی و توزیع نذورات از جمله برنامه‌های جشن غدیر در شهرهای آبادان و خرمشهر بود.
زرشناس با اشاره به برگزاری راهپیمایی بزرگ غدیریون در خرمشهر، گفت: در این راهپیمایی که از از مبدأ پل شهید جهان‌آرا آغاز و تا صحن مسجد جامع خرمشهر امتداد یافت، مردم ولایتمدار اروند در کنار گروه‌های مختلف فرهنگی و مذهبی، در ثنای امیر مؤمنان حضرت علی (ع) و عید ولایت، به سردادن اشعار آئینی و انجام سنت‌های مذهبی بوم منطقه پرداختند.
وی به راه‌اندازی کاروان شادی در شهرهای آبادان و خرمشهر اشاره کرد و گفت: این کاروان با تردد در مناطق مختلف شهرهای آبادان و خرمشهر، ضمن پذیرایی از استقبال کنندگان در مناطق مختلف، مراسم جشن و شادی برگزار کرد.
زرشناس افزود: مناطقی از جمله روستاهای نوار ساحلی اروندرود از جمله طویجات و فیصلی و کوت‌شیخ، مولوی، روستاهای غرب کارون از جمله حفار غربی، ام الخرجین، کفیشه، کاظمیه ۱ و ۲، مکسر، در شهرستان خرمشهر شاهد برگزاری جشن و عبور کاروان شادی بودند.
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند، یادآور شد: همچنین مناطقی همچون روستاهای سادات، مدن، آلبوعبادی، سلیج، دهکده بریم و مساجدی همچون الغدیر، آیت‌الله طالقانی و مناطقی همچون سده کفیشه و فیه در شهر آبادان شاهد برگزاری جشن عید غدیر و عبور کاروان شادی بودند.
وی به برگزاری مراسم اهدای جهیزیه به ۱۵ زوج اروندنشین اشاره کرد و یادآور شد: ۱۵ زوج کم‌برخودار اروندی از سوی خیرین نیک‌اندیش شهرستان آبادان، صاحب جهیزیه و لوازم ضروری منزل شدند. این دست جهیزیه شامل اقلامی همچون یخچال، کولر گازی، تلویزیون، ماشین لباسشویی، جاروی برقی، اجاق گاز و لوازم آشپزخانه بود.
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند، افزود: در مراسم اهدای جهیزیه به ۱۵ زوج کم‌برخوردار اروندنشین، مشوق‌هایی شامل سه سفر به عتبات عالیات به قید قرعه از سوی معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند، به این زوج‌ها اهداء شد.
وی با اشاره به اهدای هدیه نقدی به این زوج‌ها، خاطرنشان کرد: از زوج‌هایی که در سنوات گذشته در این مراسم با حضور خود جهیزیه دریافت کرده و در سال جاری صاحب فرزند شده بودند، هدیه‌ای شامل ست نوزادی، اهداء شد.
پایان پیام/

خروج از نسخه موبایل