استفاده حداکثری از ظرفیت مناطق آزاد برای خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی

دبیرشورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در اولین جلسه ستاد اربعین مناطق آزاد بر استفاده حداکثری از ظرفیت های این مناطق برای خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی تأکید کرد.

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل سازمان منطقه آزاد اروند، حجت اله عبدالملکی در اولین جلسه ستاد اربعین حسینی که به صورت ویدئو کنفرانس ( بر خط) با مدیران عامل دیگر مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در منطقه آزاد اروند برگزار شد، ضمن اشاره به اهمیت پیشرفت اقتصادی با فرهنگ دینی و اسلامی، اظهار داشت: حرکت اربعین،‌ پیام ناب انقلاب اسلامی را به جهانیان معرفی و نیاز است برای تقویت آن از همه ظرفیت‌ها استفاده کرد.

وی مستندسازی فعالیت های انجام گرفته در ایام اربعین حسینی جهت گزارشگری را یک اقدام ضروری توسط مناطق آزاد دانست و گفت: باید با جدیت اقدامات خلاق و نوآورانه برای انجام رویدادهای فرهنگی در ایام اربعین حسینی فراهم و اطلاع رسانی در ابعاد وسیع انجام پذیرد.
نماینده ویژه رئیس جمهور در مناطق آزاد، تصریح کرد: برای اینکه این حرکت بزرگ فرهنگی برای آیندگان باقی بماند، می بایست هم افزایی بین مناطق آزاد ایجاد شود و برای اقدامات پیش رو منتظر دستگاه های اجرایی دیگر نباشند.

عبدالملکی با بیان این مهم که هر تکلیف و مصوبه ای که ستاد مرکزی اربعین برای مناطق آزاد در نظر بگیرد قابل اجرا خواهد بود، گفت: باتوجه به وظایف مشخص شده؛ تصمیماتی که دیگر دستگاه های اجرایی بدون اطلاع مدیران مناطق آزاد برای آنها اتخاذ کنند، پذیرفته نخواهد بود و این تصمیمات نمی توانند لازم الاجرا باشند.

وی خدمات رسانی حداکثری به زوار را بسیار مهم ارزیابی کرد و بیان داشت: همه مناطق آزاد باید نسبت به تعداد تردد زوار ابا عبدالله الحسین(ع) برآورد سالیانه داشته باشند.

دبیرشورایعالی مناطق آزاد ضمن اعلام این خبر که در سال گذشته ۶ میلیون زائر از گذرگاه‌های مرتبط با اربعین حسینی در مناطق آزاد تجاری و صنعتی کشور عبور کرده اند، خاطرنشان کرد: باید از هم اکنون برنامه ریزی های لازم برای تهیه مایحتاج ضروری جهت پذیرایی هرچه بهتر از زوار ، در دستور کار همه مناطق قرار گیرد.

خروج از نسخه موبایل