عضویت دائم مناطق آزاد در کمیته جذب گردشگران خارجی

مدیر کل توسعه گردشگری خارجی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، گفت: مناطق آزاد برای ارائه ظرفیت ها و جذب گردشگر می توانند به عضویت دائم کمیته جذب گردشگران خارجی درآیند.

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل سازمان منطقه آزاد اروند، مسلم شجاعی در هشتمین نشست معاونین فرهنگی و مدیران گردشگری مناطق آزاد که به مدت دو روز در اروند برگزار شد، با اشاره به عضویت این مناطق در کمیته جذب گردشگران خارجی، اظهار داشت: این کمیته می‌تواند به بررسی موانع و مشکلات جذب گردشگران خارجی پرداخته و با حضور مسوولان و متولیان امر، نسبت به رفع آن اقدام کند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر شبکه و زنجیره گردشگری کشور شکل گرفته و میتوان یک کلاس جدید را بعنوان خدمات به گردشگران خارجی ارائه داد.

شجاعی حذف ویزا در مناطق آزاد را یک امتیاز در جذب گردشگر خارجی دانست و افزود: قرار بر این است که در این راستا دفتر معاونت گردشگری به مناطق آزاد برای حل مشکل تردد گردشگران خارجی در مرز، بویژه مرز اروند و ماکو کمک کند؛ از این جهت که این دو منطقه سوق الجیشی هستند و باید دستگاه ها و سازمان های مختلف امنیتی و اطلاعاتی کشور کمک نمایند تا شاهد حضور بیشتر گردشگران خارجی در این مناطق باشیم.

مدیر کل توسعه گردشگری خارجی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، تصریح کرد: هر کدام از مناطق آزاد با محوریت دبیرخانه می توانند در نمایشگاه های بین المللی که وزارتخانه شرکت می کند بدون هزینه حضور مثمر ثمر داشته باشند.

بر اساس این گزارش رئیس مرکز خدمات مشاوره ایرانیان خارج از کشور در بخش دیگری از این نشست در خصوص آمادگی ایرانیان خارج کشور برای جذب سرمایه گذاران خارجی جهت زنجیره گردشگری مناطق آزاد و بسته های سرمایه گذاری بحث و گفتوگو کرد.
سید مجید حلاج زاده ضمن اعلام همکاری با مناطق آزاد جهت برگزاری نمایشگاه های بدون هزینه در کشورهای همسایه، از شکل گیری اولین کنفرانس گردشگری سلامت ایران با حضور شخصیت های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی کشورهای همسایه در آینده نزدیک و با همکاری این مرکز در منطقه آزاد کیش خبر داد.

در ادامه اکبرغمخوار مشاور کمیسیون گردشگری اتاق ایران نیز با اشاره به جایگاه گردشگری مناطق آزاد بعنوان قطب حرکتی گردشگری غرب آسیا، اظهار داشت: اتاق بازرگانی می تواند کمیته ای به اسم کمیته گردشگری مناطق آزاد را شکل دهد تا بستر حضور و تردد نخبگان و سرمایه گذاران حوزه گردشگری ایجاد شده و بتوانند بسته های سرمایه گذاری را برای سرمایه گذارانی که می خواهند در این عرصه ورود کنند معرفی نمایند.

در پایان قرار شد تور ترکیبی مناطق آزاد برای گردشگران خارجی شکل بگیرد و اینگونه نباشد که هر منطقه برای خود و به صورت جداگانه اقدام به جذب گردشگر کند تا از این طریق گردشگران بتوانند به راحتی در همه مناطق در قالب پروازهایی که قرار است جامعه تور گردانان برای برقراریشان به مناطق آزاد کمک نمایند، حضور پیدا کنند.

خروج از نسخه موبایل