همایش گردشگری مقاومت در منطقه آزاد اروند برگزار شد

ششمین نشست تخصصی گردشگری مقاومت با محوریت استان خوزستان و منطقه آزاد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد اروند، «امیر هوشنگ بابامرادی» مدیر توسعه گردشگری این سازمان، بیان کرد: نشست تخصصی گردشگری مقاومت با محوریت استان خوزستان با حضور اعضاء و میهمانان کشوری عضو این کارگروه، طی روزهای پنجم و ششم اردیبهشت‌ماه جاری به میزبانی اهواز و منطقه آزاد اروند برگزار شد.
وی افزود: این همایش در روز دوم به میزبانی سازمان منطقه آزاد اروند و در دو بخش نشست و بازدید از ظرفیت‌های حوزه گردشگری در شهرهای آبادان و خرمشهر برگزار و به کار خود پایان داد.
مدیر توسعه گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند، با بیان اینکه تقش جوامع محلی در گردشگری مقاومت در این همایش بررسی شد، تصریح کرد: صنعت نفت و حفظ هویت فرهنگی، نقش اقوام خوزستان در دفاع ملی و حفاظت از سنت فرهنگ بومی از جمله محورهای این نشست بود.
بابامرادی با اشاره به بررسی نقش شهرداری‌ها در معرفی نمادها در این نشست تخصصی، افزود: شخصیت‌ها و اماکن رویدادهای عرصه مقاومت، همچنین نقش دفاع مقدس و کاروان‌های راهیان نور در توسعه گردشگری مقاومت در راستای حفظ و تقویت هویت فرهنگی-دینی، از دیگر محورهای این همایش بود.
وی خاطرنشان کرد: دفاع مقدس و توسعه گردشگری آبی نیز از دیگر سرفصل‌های این همایش بود که با حضور نمایندگان شهرهای عضو دبیرخانه گردشگری مقاومت برگزار شد.
مدیر توسعه گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند، بیان کرد: در این همایش، متولیان و فعالان عرصه گردشگری از شهرهای قم، مشهد، بوشهر، دشتستان، کرمان، رشت، ارومیه، شاهرود، بندرعباس، تهران، شیراز، قزوین، کرمانشاه، شمیرانات و طالقان حضور داشتند.
پایان پیام/

خروج از نسخه موبایل