آغاز گام های عملی برای توسعه اقتصاد فرامرزی مناطق آزاد ایران از اقلیم کردستان عراق

در سومین روز از سفر مشاور رئیس جمهور و دبیرشورایعالی مناطق آزاد ویژه اقتصادی به اقلیم کردستان عراق،‌ حجت الله عبدالملکی با کمال مسلم وزیر صنعت و تجارت اقلیم دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد اروند به نقل از فرینا،‌ در این دیدار که روز یکشنبه در محل دفتر وزیر در استان اربیل عراق برگزار شد، دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به تبیین ظرفیت ها و بسترهای مناسب برای تقویت دیپلماسی اقتصادی بین ایران و اقلیم پرداخت و گفت: رویکرد جمهوری اسلامی ایران، افزایش مراودات تجاری بین کشورهای منطقه است.
وی با بیان اینکه یک سوم صادرات غیر نفتی کشور از طریق مناطق آزاد صورت می گیرد اضافه کرد: ۷۰ درصد ترانزیت مرزی نیز از این مناطق آزاد انجام می شود.

عبدالملکی با تاکید براینکه مناطق آزاد مصوب از جمله بانه،‌ مریوان، قصرشیرین و مهران نزدیک به اقلیم کردستان هستند اظهار داشت: ما آماده همکاری و ایجاد مناطق آزاد مرزی مشترک با اقلیم کردستان عراق هستیم.

وزیر صنعت و تجارت اقلیم کردستان عراق نیز در این دیدار با اشاره به اهمیت توسعه مراودات اقتصادی با ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران در روزهای سخت همراه اقلیم کردستان عراق بوده و ما معتقدیم که ایران یک کشور پیشرفته است که در مسیر توسعه قرار دارد.
کمال مسلم از اعلام آمادگی اقلیم برای توسعه هرگونه همکاری مشترک در زمینه اقتصادی خبر داد و گفت:‌ می توانیم از ظرفیت های جمهوری اسلامی به نفع اقلیم کردستان عراق  استفاده کنیم.

گفتنی است: نمایشگاه بین المللی گردشگری سلیمانیه عراق با حضور فعال مناطق آزاد ایران در این نمایشگاه امروز به پایان رسید.

خروج از نسخه موبایل