همایش بزرگ مشترک عشایر ایران و عراق برگزار شد

همایش بزرگ مشترک عشایر ایران و عراق در منطقه آزاد اروند برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌المللی سازمان منطقه آزاد اروند، در اولین روز ماه صفر و به‌مناسبت آغاز حرکت مردمی اربعین حسینی، شیوخ، زعما، بزرگان و عشایر غیور ایران و عراق، در منطقه آزاد اروند گرو هم آمدند.

این همایش که با محوریت اتحاد دو ملت و اجتماع شیعه در حرکت عظیم و جهانی اربعین برگزار شد‌، در ادامه فعالیت‌های ستاد اربعین منطقه آزاد اروند و در راستای هماهنگی و هم‌افزایی میان دو ملت برای خدمت‌رسانی و استقبال پرشور از زائران اباعبدالله الحسین(ع) صورت پذیرفت.

این گردهمایی با اشعار حماسی و با مضامین اتحاد زیر پرچم امام حسین(ع) از سوی شعرای منطقه آغاز به‌کار کرد.

امام جمعه آبادان، سخنران این همایش بود. حجت‌الاسلام والمسلمین غبیشاوی اظهار کرد: امام حسین (ع) مدرسه‌ای است که باید با دست واحد و صدای واحد در مقابل دشمنان او بایستیم و برای او اجتماع کنیم.

وی افزود: در مقابل ما تهدیدهای بسیاری است که باید با سلاح عشق حسین(ع) به جنگ آن برویم، به یاری خدا و با تکیه بر نام حسین بر همه این فتنه‌ها فائق می‌آییم.

امام جمعه آبادان، تصریح کرد: تمام شهرهای استان خوزستان تلاش می‌کنند که میزبانان شایسته‌ای برای زوار اباعبدالله باشند.

حجت‌الاسلام غبیشاوی با قدردانی از مدیریت سازمان منطقه آزاد اروند و کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در بصره برای اقداماتی که در راستای پذیرایی شایسته از زائران اباعبدالله صورت گرفت و ترتیب این همایش بزرگ قدردانی کرد و گفت: شیعه و سنی تا زمانی که زیر پرچم حسین(ع) هستند، از گزند دشمنان ایمن و در مقابل ایشان پیروز خواهند بود.

وی خاطرنشان کرد: چشم دشمنان حسین بر عملکرد زعمای عشایر و خادمان مواکب است و باید به نحوی شایسته از این امتحان الهی خارج شویم.

بر اساس این گزارش، مدیحه سرایی و خوانش اشعار حماسی و مذهبی در مدح اباعبدالله الحسین(ع) عاشقان و زائران کویش، از دیگر بخش‌های این گردهمایی بزرگ بود.

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در بصره، اظهار کرد: در زمان حکومت بعث، هیچ مراوده مذهبی میان دو ملت و میان ملت‌های منطقه وجود نداشت.

علی عابدی یادآور شد: این اجتماع مردمی در اثر امنیت حاکم در عراق و وحدت میان ملت شیعه ایجاد شده است که زائران اباعبدالله هزاران کیلومتر را در سلاما و امنیت طی می‌کنند.

در پایان این مراسم، پرچم گنبد مبارک عتبه حسینی و عباسی (علیهم‌السلام) رونمایی و به مسئولان منطقه تحویل داده شد.

همچنین از سوی نهاد بین‌المللی صلح و سازش کشور، از شیوخ عشایر و سران طوایف دو کشور به پاس وساطت‌های مدبرانه در زمینه ایجاد صلح و سازش، تقدیر به‌عمل آمد و سفیران این نهاد معرفی شدند.

این همایش تا مراسم اهتزاز پرچم مزین به‌ شعار سال اربعین در مرز شلمچه تداوم می‌یابد.

پایان پیام/

خروج از نسخه موبایل