برگزاری سمینار بررسی و درمان اضطراب امتحان به صورت تخصصی

مدير ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد منطقه آزاد اروند از برگزاری سمينار تخصصی بررسی و درمان اضطراب امتحان به صورت تخصصی با عنوان «چگونه هیولای اضطراب را شکست د هیم» با همکاری موسسه ی روانشناسی «باما» خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل سازمان منطقه آزاد اروند،«حسین قانعیان پور» مدیر ستاد فهمای منطقه آزاد اروند ضمن اعلام این خبر، اظهار داشت: سمینار تخصصی روانشناسی با حضور کارشناسان ارشد روانشناسی و موضوعات سرگرم کننده و نمایشی در سالن هفتصد نفره سازمان منطقه آزاد اروند، برگزار شد.

قانعیان پور افزود: با نزدیک شدن به فصل امتحانات، یکی از مهم ترین مشکلات کودکان و نوجوانان و حتی خانودها اضطراب و استرس ناشی از این موضوع است که در این فصل به آنها وارد می شود که در این سمینار تلاش شد به صورت تخصصی به کودکان، نوجوانان و خانواده ها آموزش داده شود چگونه با این بحران مقابله کنند.

وی خاطرنشان کرد: با آموزش های صحیح و شناخت عوامل کاهش دهنده این نوع ترس که باعث می شود فرد در موقعیت های امتحانی بسیار پریشان و مضطرب شود و تمرکز خود را از دست دهد، می توان این بحران را کنترل کرد.

گفتنی است بی قرار شدن یا اجتناب از امتحان دادن از علائم شناختی و رفتاری اضطراب امتحان هستند و گاهی این اضطراب به قدری شدید می شود که برخی دانش آموزان ترک تحصیل می کنند تا دیگر با منبع ترسشان مواجه نشوند.

خروج از نسخه موبایل