آمادگی برای پذیرش زائران اربعین از ۱۰ روز آینده

وزیر کشور از اعلام آمادگی کشورعراق برای میزبانی از زائران اربعین حسینی از بیستم محرم خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد اروند، احمد وحیدی، وزیر کشور امروز در جریان سفر یک روزه به منطقه آزاد اروند و بازدید از زیرساخت‌های پایانه مرزی شلمچه در جمع خبرنگاران بیان کرد: با توجه به اعلام آمادگی از سوی طرف عراقی و مهیا بودن امکانات ما برای خدمات دهی به زائران، از ۲۰ محرم‌الحرام جاری شرایط برای سفر مهیاست و از عاشقان اهل بیت تقاضا می‌شود که سفرشان را به تاخیر نیندازند.

وی با اشاره به اینکه همه تدابیر لازم برای برگزاری یک زیارت اربعینی باشکوه اتخاذ شده است؛ افزود: اقدامات خوبی از نظر تامین آب و برق، استقرار مواکب، پیش‌بینی دروازه‌های خروجی در حوزه گذرنامه، ایجاد سایه‌بان‌ها و مه‌پاش‌ها و همچنین راه‌اندازی بیمارستان صحرایی انجام شده است.

وزیر کشور تصریح کرد: مرزهای شلمچه، چذابه، مهران، خسروی و دو مرز تمرچین در استان آذربایجان غربی و باشماق در استان کردستان برای تردد زائران آماده هستند.

وحیدی با بیان اینکه هنوز هماهنگی‌ها برای تردد با خودروهای شخصی انجام نشده است؛ افزود: بخشی از برنامه‌ها انجام شده و برخی نیز در دست اجرا است.

وی در پایان در خصوص اجرایی شدن ماده ۶۵ احکام دائمی برنامه توسعه کشور؛ گفت: جلساتی از سوی معاونت حقوقی ریاست جمهوری در این خصوص در حال انجام است و مشکلی برای اعمال حاکمیت منطقه آزاد اروند وجود ندارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا