برگزاری مسابقه طراحی لباس با نگاه ویژه به” دفاع مقدس “

مدیر توسعه گردشگری و میراث فرهنگی سازمان منطقه آزاد اروند، گفت: مسابقه طراحی لباس با عنوان« جامۀ فتح» به مناسبت سه خرداد؛ سالروز فتح خرمشهر برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل سازمان منطقه آزاد اروند، سید محمد سیدی، اظهار داشت: موسسه طراحان لباس نقش تن پوش اروند با مشارکت و همکاری سازمان منطقه آزاد اروند و معاونت فرهنگی سپاه آبادان ،خرمشهر و همچنین هنرمندان، فعالان و دست اندرکاران عرصه مد و لباس، طراحان و تولید کنندگان لباس در راستای ترویج و تعمیق الگو ها و اسطوره های ایران زمین در سطح جامعه و ارتقای فرهنگ مصرف کالای ایرانی و جایگزین کردن پوشش اسلامی ایرانی به جای پوشش نامتعارف، اقدام به برگزاری مسابقه طراحی لباس با نگاه ویژه به” دفاع مقدس” نموده است.

وی افزود این مسابقه جهت فعال سازی همه ظرفیت های موجود حوزه طراحی و تولید محصولات، برای ایجاد جهش در تولید کشور و همچنین تحقق منویات مقام معظم رهبری در دستیابی به سبک زندگی اسلامی ایرانی، دانست و گفت: مسابقه و نمایشگاه «جامۀ فتح» به منظور استفاده از المان و هویت اسطوره های هشت سال جنگ تحمیلی(دفاع مقدس) و شاخصه های نماد ایثار و از خودگذشتی رزمندگان به مناسبت فتح خرمشهر به دبیری اجرائی موسسه فرهنگی هنری طراحان لباس نقش تن پوش اروند، برگزار می شود.

سیدی از جمله اهداف این رویداد فرهنگی را اصول طراحی لباس ها براساس مفاهیم دفاع مقدس مانند دفاع مقدس، صلح، فتح، شهادت، وطن پرستی، اسارت، عشق، از جان گذشتگی، شجاعت، نماد، سرزمین، غیرت، ایثار،حماسه، خاک، وفاداری، ویرانی، مهاجرت و…عنوان کرد و افزود: ایجاد فضای رقابتی سالم بین طراحان و تولیدکنندگان ایرانی و خارجی در راستای طراحی و تولید لباس اسلامی و تبلیغ و ترویج استفاده از لباس با هویت ایرانی نیز از دیگر خواست های این مسابقه است.

مدیر توسعه گردشگری و میراث فرهنگی سازمان منطقه آزاد اروند در توضیح بیشتر موضوعات انتخاب شده برای این رویداد فرهنگی، خاطرنشان کرد: یکی از دلایل ورود این مدیریت به مسابقه مذکور، ترویج و معرفی یادمان های به جای مانده از دفاع مقدس منطقه نظیر یادمان شلمچه، علقمه، گلزار شهدای آبادان و خرمشهر، مسجد امام موسی بن جعفر و کلیسای آبادان که در دوران ۸ سال دفاع مقدس مقر نیروهای سپاه بوده، است.

گفتنی است زمان ارسال آثار ۱ الی ۳خرداد ۱۴۰۱، مراسم اختتامیه و نمایشگاه ۷خرداد ۱۴۰۱ خواهد بود.

علاقه مندان می توانندجهت دریافت فراخوان و فرم ثبت نام در خواست خود را در پیام رسان واتساپ به شماره۰۹۱۶۹۳۰۰۷۲۵ ارسال نمایند.

آدرس دبیرخانه این مسابقه، آبادان خیابان امیری به سمت خیابان دبستان جنب بانک تجارت مرکزی ساختمان احد طبقه دوم واحد چهار پلاک ۲۷۳ کد پستی ۶۳۱۶۸۶۶۷۷۶ موسسه طراحان لباس نقش تن پوش اروند، می باشد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا