بهره مندی از توسعه کشاورزی با ایجاد اداره کل جهاد کشاورزی منطقه آزاد اروند

معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند ایجاد اداره کل جهاد کشاورزی برای منطقه را از الزامات توسعه کشاورزی در شهرستان های آبادان و خرمشهر دانست.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد اروند، علی خانی در نشست کارگروه کشاورزی و شیلات منطقه در این خصوص، افزود: این اختیار طبق ماده ۶۵ احکام دائمی به سازمان داده شده است و این مهم از الزامات توسعه کشاورزی و رفع مشکلات کشاوران منطقه است.
عضوهیات مدیره سازمان منطقه آزاد اروند، افزود: هدف ما از این جلسه در واقع ایجاد شغل های پایدار و خانگی ،استفاده از دانش و تجربیات بخش خصوصی و نخبگان حوزه کشاورزی و شیلات است .

این مقام مسئول با اشاره به اینکه به دنبال بهره گرفتن از دانش و تجربیات فعالین عرصه کشاورزی و شیلات هستیم؛ گفت:امید است این جلسات مستمر باشد چرا که ما بدنبال دریافت طرح های قابل اجرا و اقتصادی از این کارگروه و حمایت از آنها هستیم.

خانی ادامه داد: طرح های ارائه شده علاوه بر داشتن قابلیت اجرا باید با محیط، شرایط و جغرافیای این منطقه سازگار و همچنین مقرون به صرفه باشند.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد : این طرح ها در مجموعه سازمان منطقه آزاد اروند بررسی خواهند شد تا سازو کار مناسب برای حمایت از آنها در راستای ایجاد شغل، پشتیبانی از کشاورزی و شیلات انجام شود.

معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند، افزود: بزرگترین مشکل تولید کنندگان نبود زیرساخت نیست بلکه عدم هماهنگی بین دستگاه های اجرایی ، بروکراسی و تشریفات عریض و طویل اداری است و این تکلیف ما در بدنه ی دولت است تا تشریفات زائد اداری را از میان برداریم تا مانع دلسرد شدن تولید کننده، کشاورز، صنعتگر و در یک کلام فعال اقتصادی بشویم.

خانی با اشاره به اینکه وزارت نیرو باید خود را مکلف به تامین حق آبه کشاوران بکند؛ افزود: حق آبه ای که به پایین دست می رسد به دلایل عدیده ای همچون وجود سدهای مختلف و استفاده نامتعارف از این آب در بالا دست ، مشکلاتی را برای کشاورزان ایجاد کرده است

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا