افتتاح جشنواره صنایع دستی و هنری در بازار سنتی« فیدوس»

اولین جشنواره انجمن صنایع دستی و هنری با همکاری معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند و حمایت هلدینگ« عبدالباقی»، شامگاه گذشته در بازار سنتی« فیدوس» افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل سازمان منطقه آزاد اروند، معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری این سازمان ضمن حضور در این مراسم، گفت: این جشنواره با همراهی ۱۰۰ هنرمند در رشته های مختلف و با هدف حمایت و معرفی صنایع دستی و هنری منطقه در راستای رسیدن به توسعه پایدار اقتصادی با کمک بخش خصوصی در بازار سنتی «فیدوس»؛ به مدت ۷ روز برقرار است.

قدرت اله طمیمیان با اشاره به اینکه رشد صنایع و هنرهای دستی یکی از افتخارات منطقه محسوب می شود، تصریح کرد: توسعه صنایع دستی علاوه بر ارزش معنوی و پشتوانه فرهنگی برای بوم منطقه؛ نقش بسیار مهم و اثر گذاری در توسعه و اقتصاد گردشگری دارد که سبب می شود بخش دولتی و خصوصی با حمایت از این هنرمندان در راستای افزایش اشتغال و میزان درآمد آنها؛ نقش و مسئولیت اجتماعی خود را به خوبی ایفا کنند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند در بخش دیگری از سخنانش، اظهار داشت: تأثیر توجه به صنایع دستی در رونق مشاغل خانگی و ایجاد کارگاه هایی که مولد اشتغال می شوند نیز بسیار نکته قابل اهمیتی است که می بایست همه مسئولین ذیربط به آن توجه ویژه داشته باشند.

نمایشگاه صنایع دستی و هنری منطقه آزاد اروند؛ از ۲۵ آذر لغایت یکم دی ماه از ساعت ۱۷ الی ۲۲ در بازار سنتی« فیدوس» واقع در محل آبادان- انتهای لین یک برای بازدید علاقه مندان، برپا است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا