استارت آپ بنزین اینترنتی

“اینترنتی سفارش بدهید تا برایتان پمپ‌ بنزین بیاوریم” این مدل جدید سوخت‌رسانی در ایران است که حدود یک هفته‌ای می‌شود که در منطقه ٢ تهران اجرا و با استقبال بالایی روبرو شده است.
به گزارش ایسنا، «شهروند» نوشت: کافی است راننده‌ها با یک اپلیکیشن درخواست پمپ‌بنزین سیار بدهند و کامیون‌های سوخت‌رسان که ظرفیت انتقال‌ هزار لیتر بنزین را دارند، به مکان توقف راننده مراجعه کرده و سوخت را به او برسانند؛ مدلی تازه از یک کسب‌وکار اینترنتی که البته به گفته احسان جعفرتباری، مدیر اجرایی این طرح برای نخستین‌بار است که در خاورمیانه و برای چهارمین‌بار در جهان اجرایی می‌شود. آنگونه که احسان جعفرتباری می‌گوید، با توسعه این اپلیکیشن دیگر هیچ راننده‌ای به خاطر تمام ‌شدن سوخت در راه نمی‌ماند.
در حال حاضر توزیع سوخت آنلاین در کشورهای آمریکا، آلمان و چین اجرا می‌شود و ایران چهارمین کشوری است که اقدام به اجرای چنین طرحی کرده است. اپلیکیشن پیدو که از حدود یک هفته پیش در منطقه ٢ تهران اجرایی شده و اتفاقا با استقبال خوبی هم مواجه شده، قرار است از بهار ٩٧ در سراسر تهران آماده سرویس‌دهی باشد.
آن‌گونه که مدیرعامل استارت‌آپ توزیع سوخت به صورت اینترنتی اعلام کرده، در حال حاضر تعداد کامیون‌های سوخت‌رسان که ظرفیت انتقال ‌هزار لیتر بنزین را دارند، در فاز اول ۵٠ دستگاه بوده اما تا اواسط بهار تعداد آنها به ٣٠٠ دستگاه افزایش می‌یابد.
میزان صرفه‌جویی کاهش تردد، معادل هزینه احداث یک هکتار جنگل
تعداد پمپ ‌بنزین‌های تهران کافی نیست. در حالی ‌که طبق استانداردهای جهانی متوسط سطح دسترسی به پمپ‌بنزین باید یک‌کیلومتر باشد اما طبق گفته‌های مدیر اجرایی طرح توزیع سوخت با سفارش اینترنتی در حال حاضر برای رسیدن به یک پمپ‌بنزین در تهران باید ۶ الی ٧ کیلومتر مسافت را طی کرد. این جدا از زمانی است که صرف سوخت‌گیری در پمپ‌بنزین‌ها می‌شود.
به گفته او طبق بررسی‌ای که با همکاری سازمان محیط‌زیست صورت گرفته، اکسیژنی که در رفت‌وآمد خودروها می‌سوزد، حجم بسیار بالایی است. به‌طوری ‌که اگر یک پمپ‌بنزین برای کاهش ترددها زده شود، اکسیژنی که حفظ می‌شود، معادل احداث یک هکتار جنگل است. این البته جدای از منواکسیدکربنی است که دیگر تولید نمی‌شود.
پیدو چرا در منطقه ٢ تهران آزمایش شد؟
منطقه ٢ تهران که تراکم جمعیتش به ۶٩٠‌ هزار نفر رسیده و روزانه ١٣٠‌ هزار مسافر دارد، تنها ۵ الی ۶ پمپ‌بنزین دارد. در حالی‌ که در حالت عادی در چنین منطقه‌ای با چنین تراکم جمعیت و وسعتی حداقل به ١٢ الی ١۵ پمپ‌بنزین نیاز است. البته اگر قرار باشد طبق استانداردهای جهانی رفتار کنیم، بسیار بیشتر از اینها به جایگاه سوخت نیاز داریم اما مشکلات متعددی که مهم‌ترین آن گران‌بودن زمین است، شرایطی را پیش آورده که تعداد متقاضیان احداث پمپ‌بنزین به‌طور چشمگیری کاهش یابد.
طبق گفته‌های مدیرعامل این استارت‌آپ حدود ١٨٠ جایگاه سوخت در تهران وجود دارد و با توجه به وسعت و خودروهایی که در خیابان‌های تهران رفت‌وآمد می‌کنند، حداقل به ٢٠٠ الی ٢۵٠ پمپ‌بنزین دیگر نیاز داریم.
قیمت خرید آنلاین بنزین
قیمت بنزین معمولی ۱۰۰۰ و سوپر لیتری ۱۲۰۰ تومان است و تنها هزینه حمل‌ونقل به آن افزوده می‌شود. البته هیچ قیمت مشخصی برای هزینه حمل وجود ندارد و همچون اپلیکیشن‌های دیگر حمل‌ونقل بهای پرداختی متقاضیان براساس زمان، میزان ترافیک و شرایط آب و هوایی تعیین می‌شود.
پیدو چیست؟
اپلیکیشن پیدو دارای دو نرم‌افزار برای کاربر و سوخت‌رسان است. در صورتی که کاربر درخواست خود را از طریق اینترنت اعلام کند، نزدیک‌ترین ماشین سوخت‌رسان می‌تواند به آن پاسخ دهد و پس از اینکه قیمت و مسافت آن مشخص شد، کاربر نیز می‌تواند دکمه تأیید یا انصراف را انتخاب کند. متقاضیان می‌توانند این اپلیکیشن را از بازار یا اپ‌استور دانلود کنند. طرح توزیع سوخت به صورت اینترنتی تأییدیه اداره بهداشت، ایمنی و محیط‌زیست (HSE) وزارت نفت را گرفته است و کامیون‌های آن براساس استانداردهای NSPA ساخته شده و آنگونه که مدیران این استارت‌آپ می‌گویند، اجرای این طرح مشکلی از نظر ایمنی ایجاد نمی‌کند.

نظرات بسته شده است.