ارتباطات منطقه آزاد اروند با کشور هندوستان در زمینه IT برقرار می شود/ کنسولگری هندوستان درمنطقه آزاد اروند دایر می شود

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه ازاد اروند، درنشست هم اندیشی توسعه روابط تجاری – اقتصادی ایران و هند مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند گفت: منطقه آزاد اروند آماده برقرای ارتباط تجاری و اقتصادی و همچنین IT با کشور هندوستان است.

اسماعیل زمانی ضمن اشاره به راههای گسترده ارتباطی در منطقه آزاد اروند گفت:راههای زمینی، دریایی، هوایی و ریلی ، در منطقه آزاد اروند فراهم است و زیر ساخت های ارتباطات الکترونیکی می تواند این فرصت را برای منطقه آزاد اروند فراهم کند تا در زمینه تکنولوژی های جدید IT از کشور هندوستان که در این زمینه پیشرفت های زیادی داشته است تبادلات فن اوری گسترده ای داشته باشیم.

زمانی ضمن اشاره به نقاط دسترسی منطقه آزاد اروند به بازار های تجاری کشور های خاور میانه بیان کرد:این منطقه مکان مناسبی برای تبادلات تجاری منطقه خاور میانه است و کشور هند با حضور در بازار های منطقه ازاد اروند می تواند در بخشی از بازارهای خاور میانه نیز حضور داشته باشد.

وی ضمن تاکید بر بازسازی کشورهای عراق و سوریه ابراز کرد: بعد از اتمام جنگ در کشور عراق و سوریه، این منطقه می تواند پایگاه مناسبی برای بازسازی کشورهای عراق و سوریه باشد .

زمانی تصریح کرد: ورود اتباع خارجه منهای کشور اسراییل به منطقه آزاد اروند با حذف روادید فرصت مناسبی برای حضور اتباع خارجه برای سرمایه گذاری و تجارت است.

وی ضمن اشاره به امکان برگزاری نشست های بین المللی در منطقه آزاد اروند ابراز کرد: هندوستان می تواند با حضور و سرمایه گذاری در منطقه آزاد اروند مسیر تحول اقتصادی در راستای حضور در بازار های خاورمیانه را برای کشور خود در ایران فراهم کند.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند در پایان اعلام کرد: با توجه به فعالیت کنسولگری هند قبل از جنگ در خرمشهرخواستاربرقراری مجدد این کنسولگری برای افزایش تبادلات اقتصادی و توسعه ارتباطات دو جانبه در منطقه آزاد اروند هستیم.

نظرات بسته شده است.