وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات گفت : اقدامات سازمان منطقه آزاد اروند در مرز شلمچه قابل تقدیر است

وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات گفت : توسعه های بسیار خوبی در منطقه آزاد اروند شکل گرفته ، همچنین زیر ساخت های فن آوری در منطقه آزاد اروند به خوبی اجرا شده است.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد اروند ، محمد جواد آذری جهرمی در نشست ستاد اربعین استان خوزستان که در سازمان منطقه آزاد اروند با حضور اسماعیل زمانی مدیرعامل و رئییس هیئت مدیره ، عبدالله کعبی قائم مقام و فرمانداران ویژه آبادان و خرمشهر برگزار شد عنوان کرد : از اینکه امروز توفیق حضور در میان مردم و مسئولان استان خوزستان به خصوص مردم منطقه ازاد اروند را پیدا کردم خرسندم.
وی افزود : مردم این منطقه در طول ۸ سال دفاع مقدس و حتی سالیان پس از ان دین خود را به ملت و نظام جمهوری اسلامی ایران ادا کرده اند.
وی ادامه داد : مردم این منطقه در طول مراحل شکل گیری انقلاب همراه و پرچم دار نظام جمهوری اسلامی بوده اند همه ایران اسلامی تعلق خاطری به این منطقه و مردم این دیار احساس می کنند.
آذری جهرمی با اشاره به محرومیت های مردم آبادان و خرمشهر ، اظهار داشت : برخی از محرومیتهای ازار دهنده در این منطقه همچون ریز گردها و شوری و الودگی اب که مردم را اذیت می کند خواستگاه طبیعی دارد.
وزیر ارتباطات با بیان اینکه مردم این منطقه به نظام جمهوری اسلامی ایران دل بسته هستند گفت : وقتی می بینیم مردم این مناطق با این سطح از مشکلات تا این حد به نظام جمهوری اسلامی دل داده هستند این دلدادگی مسئولیت ما را سنگین تر می کند.
وی افزود : نمایندگان مردم خوزستان در مجلس جزء نمایندگان پیگیر هستند و ارتباطات خوبی با بدنه دولت و وزارت خانه های مختلف دارند انان همواره حامی دولت در شرایط مختلف و پیگیر مطالبات مردم هستند.
وی ادامه داد : پس از حضور در وزارت ارتباطات بیشترین تعاملات را با نمایندگان محترم استان خوزستان داشتیم و آنان نیز لطف و عنایت به ما داشته و پیگیر مسایل بوده اند.
آذری جهرمی تصریح کرد : در ادبیات مذهبی ما خدمت به زوار امام حسین یک شرف است و این شرف امروز نصیب مردم خوزستان شده و بخشی از این شرف و خدمتگذاری هم نصیب ما در حوزه ارتباطات شده است.
وی با ابراز رضایت از ایجاد زیر ساخت ها برای زائران اربعین حسینی در شلمچه گفت : قبل از ورود به مباحث از همه مسئولان و مردم استان خوزستان تشکر می کنم که از مدت ها قبل خود را برای میزبانی و ارائه خدمات به زوار ابا عبدالله (ع) آماده کرده اند.
وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات با اشاره به توسعه های زیر ساختی منطقه آزاد اروند اظهار داشت : توسعه های بسیار خوبی در منطقه آزاد اروند شکل گرفته است و گزارشاتی که امروز مدیرعامل محترم و مدیر آی تی سازمان منطقه آزاد اروند ارائه کردند امیدوارکننده است.
وی افزود : به نظر می رسد زیر ساخت های فن آوری در منطقه آزاد اروند به خوبی اجرا شده و نباید فراموش کرد مناطق آزاد تجاری توسعه دهنده ، فعال ساز و پیشران اقتصاد کشور هستند .
آذری جهرمی مناطق آزاد کشور را دارای ظرفیت رقابتی در عرصه منطقه ایی دانست و افزود : بسیاری از شاخص های رقابت پذیری به زیر ساخت ها ارتباط دارند که این زیر ساخت ها عمدتا در حوزه فن آوری است.
وی ادامه داد : خوشبختانه شاهد بوجود آمدن زیر ساخت های فنی در منطقه آزاد اروند هستیم ،فرایند آغاز کسب و کار یکی از پارامتر های مهم رقابت پذیری جهانی است و در این منطقه با ارائه گزارشات با استفاده از فن آوری اطلاعات ، ثبت شرکت انجام می شود.
وی اظهار داشت : عمده خدماتی که در مناطق آزاد باید انجام شود با استفاده از زیر ساخت های فن آوری اطلاعات توسعه پیدا کرده ،که این نشان دهنده دیدگاه مدیریتی صحیح و منسجم در این منطقه است .
وزیر ارتباطات کار کرد چنین سیستمی را موجب بالندگی کشور دانست و گفت : اقدامات منطقه آزاد اروند می تواند به عنوان الگو در سایر مناطق آزاد و در عرصه کسب و کار کشور قرار گیرد .
وی با اشاره به گلایه مردم شمال خوزستان در خصوص مشکلات برقراری ارتباطات گفت : بهبودی ارتباطات در مناطق شمال استان خوزستان باید در اولویت قرار داده شود.
وی با بیان در خواست هایی مبنی بر اشکال در خطوط تلفن همراه استان خوزستان اظهار داشت : رضایت مندی مردم از اولویت های وزارت ارتباطات است و همه اقدامات باید در جهت بهبود شرایط صورت گیرد.
آذری جهرمی گفت : استان خوزستان در سال گذشته به لحاظ شاخص ارتباطات از رتبه ۱۶ به رتبه ۱۱ رسیده است که همزمان با توسعه سراسر کشور در خوزستان با بهبود شرایط رشدی صورت گرفته اما هنوز جای رشد وجود دارد.

وی خوزستان را سومین جمعیت مصرف کننده ارتباطی کشور عنوان کرد و افزود : با توجه به اینکه این استان در شاخص ۱۱ می باشد هنوزشرایط ارتباطی مطلوب نیست زیرا میزان سرمایه گذاری در این زمینه چندان نبوده است.
وی ادامه داد : دستورالعمل رومینگ اجباری است و اپراتورها باید زودتر آن را اجرایی کنند تا مردم از این امکانات بیشترین استفاده را ببرند

نظرات بسته شده است.