پیام معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند به‌مناسبت فرا رسیدن هفته هنر انقلاب اسلامی

به‌گزارش روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد اروند، به‌مناسبت فرا رسیدن ۲۰ فروردین‌ماه سالروز شهادت سیدشهیدان اهل قلم «سیدمرتضی آوینی» و آغاز هفته هنر انقلاب اسلامی پیامی صادر کرد.

متن پیام “حجت‌الاسلام و المسلمین عادل فریحی” به مناسبت فرا رسیدن «هفته هنر انقلاب اسلامی» بدین شرح است:

هنر، موهبت گرانقدر الهی‌ست که اندیشه انسان را صیقل داده و می‌تواند کمال و سعادت ابدی بشریت را به ارمغان آورد و به راستی که هنر انقلاب اسلامی هنر دردمندانی‌ست که درد انسانیت دارند و به دنبال آنند.

بلاشک در عصر صدور فرمان “جهاد تبیین” از سوی امام امت حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای (مدظله العالی) و تأکید ایشان بر اهمیت نقش هنر در راستای تبیین و روایت واقعیت‌ها، ضروریست که به زبان هنر، به عنوان کارآمدترین روش در تبیین و ترویج مسائل دشوار معرفتی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی توجهی ویژه شود.

یقیناً در این برهه تاریخی، نقش هنرمندان در تبیین حقایق به عنوان مؤثرترین اقشار در تأثیرگذاری بر آحاد جامعه و افسران عرصه‌ی جنگ شناختی نباید دور از نظر بماند و این مهم باید مورد توجه همگان قرارگیرد.

نام‌گذاری روز بیستم فروردین‌ماه به عنوان «روز هنر انقلاب اسلامی» در تقویم رسمی کشور، همزمان با سالروز شهادت هنرمند والامقام، شهید سیدمرتضی آوینی، نشان از اهمیت والای هنر و ارزش بی‌بدیل هنرمندان در جمهوری اسلامی دارد.

لذا ضمن گرامی‌داشت این روز مبارک، هفته‌ی هنر انقلاب اسلامی را محضر همه‌ی هنرمندان توانمند، متعهد و شریف منطقه آزاد اروند (آبادان و خرمشهر) که همواره در عرصه‌های ملی و بین‌المللی افتخارآفرینی کرده و با خلق آثار هنری ارزشمند، نقش مؤثر خود را در رشد و تعالی فرهنگی و اجتماعی جامعه ایفا می‌کنند، تبریک عرض می‌نمائیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا