فیبر نوری در منطقه آزاد اروند؛ زمینه تحول و پیشرفت زیرساخت های مخابراتی در آبادان و خرمشهر

مهندس کمال رضایی، مدیر فن آوری اطلاعات سازمان منطقه آزاد اروند از تحویل فیبر نوری مخابراتی به ادارات و سازمانهای منطقه آزاد تجاری خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد اروند در نشستی با حضور مسئولین ارتباطات و فن آوری اطلاعات موسسات و ادارات استان خوزستان در سالن اجتماعات منطقه آزاد اروند، خطوط ارتباطی مخابراتی طرح فیبر نوری مشترک منطقه آزاد تجاری اروند وشرکت مخابرات ایران به سازمانها، ادارات، شرکتها و موسسات فعال در شهرهای آبادان و خرمشهر تحویل گردید.

در حاشیه این نشست، شش عنوان موضوع تخصصی در حوزه های شبکه های فیبر نوری، سیم های انتقال، سیم های ارزش افزوده و نحوه درخواست و تحویل شبکه جدید (بازاریابی) همراه با نمایش فیلم های آموزشی به حاضرین ارائه شد.

برپایی اتاق های نمایشی(show room) و نمایشگاه های قطعات و تاسیسات از دیگر برنامه های نشست مسئولین ارتباطات و فن آوری اطلاعات سازمان های و ادارات منطقه آزاد اروند بود که در آن شیوه های عملکرد شبکه ها و سیم های پیشرفته مخابرات معرفی شد.

مهندس کمال رضایی مدیر فن آوری اطلاعات سازمان منطقه آزاد اروند با اشاره به پیشرفت ها و رشد صورت گرفته در حوزه زیرساخت های مخابراتی در منطقه گفت: امروز در بخش وسیعی از جغرافیای منطقه آزاد اروند، قابلیت استفاده از پیشرفته ترین شبکه های مخابراتی دنیا حاصل شده است و با اجرایی شدن طرح مصوب کل منطقه آزاد اروند، زمینه استفاده از تجهیزات و امکانات به روز دنیا میسرتر خواهد شد.

رضایی با اشاره به برخی قابلیت های این فناوری جدید در اروند افزود: از جمله سرویس های موجود در شبکه فیبر نوری، قابلیت دریافت اینترنت پرسرعت تا سرعت یکصدمگابایت بر ثانیه است.

وی خاطر نشان کرد: علاوه بر ادارات و سازمانها، ساختمان های تجاری، مسکونی نیز امکان دریافت شبکه های فیبر نوری و استفاده از خدمات نوین تکنولوژیکی را دارا هستند.

در بخشی دیگر از این نشست، مهندس خیرآبادی قائم مقام مخابرات استان و مدیر مخابرات منطقه آزاد اروند با اشاره به اینکه تجهیزات ارزشمندی جهت استفاده مردم و بازاریان شهرهای آبادان و خرمشهر در نظر گرفته شده است گفت: متقاضیان می توانند جهت اطلاع بیشتر و ثبت نام اولیه و همچنین برخورداری از تسهیلات ویژه به صورت محدود به سایت اینترنتی www.arvandFTTH.com مراجعه و یا با شماره تلفن ۱۳۵ در شهرهای آبادان و خرمشهر تماس حاصل نمایند. علاوه بر آن، ادارات مخابرات آبادان و خرمشهر آماده ارائه خدمات مربوطه برای مراجعه کنندگان هستند.

نظرات بسته شده است.